MoWAS 2 - nareszcie devupdate!

MoWAS 2 – nareszcie devupdate!

Od ostatniego porządnego patcha do Men of War Assault Squad 2. W międzyczasie pojawiło się kilka mniejszych fixów, ale nic wielkiego. Zanim przejdę do szczegółów, kilka informacji – gra chodzi, ma się jako tako, jest już dosyć stabilnie (nie licząc olbrzymiej ilości wyciąganych wtyczek podczas gier), wydajność jest ok, ale jeszcze wymaga poprawy. Grywalność za to leży jak leżała (przepraszam, może powinienem zacząć od tego, że cały czas czuję żal do DMS za to jak wypadł MoWAS 2).

Tym bardziej ważne jest dodanie, że twórcy jeszcze pamiętają o grze i właśnie przygotowują obiecywaną od dawna sporą aktualizację, która poprawi… statystyki i standardowo coś w wydajności. Dalej nie ma informacji o poprawieniu zasięgów, wymianie tragicznych modeli piechoty (tego się chyba nigdy nie doczekamy, bo twórcy wspominali, że są na nie w tej kwestii, ale nadzieja zawsze pozostaje). No dobra nie jest aż tak źle, a to co piszę to raczej efekt tego, że po tylu latach miałem nadzieję na coś konkretnego. Także skoro tradycji stało się zadość i wiadro narzekania wylałem, to mogę przejść do merytorycznych konkretów.

Devupdate

Pierwsza rzecz, to poprawki w statystykach. Wprowadzone mają być znacznie lepsze i dokładniejsze statystyki, które pozwolą na zapoznanie się z szczegółowym przebiegiem gry i sprawdzić dokładne informacje o graczu. Od razu odpowiem na pytanie, które się nasuwa – nie wiem czy dotyczy to wszystkich meczy (mam nadzieję, że tak jest) czy tylko rankingu i matchmakingu (jeśli tak by to wyglądało, to jest to nic nie warta zmiana).

Po grze dostępna będzie lista zakupów, na której sprawdzimy jakie jednostki kupował każdy z graczy i w jakiej kolejności – ciekawe rozwiązanie, które sprawi, że… każda taktyka zakupowa będzie teraz możliwa do szybkiej identyfikacji.

Lista zakupów

Lista zakupów


Kolejna zmiana to nowy widok profilu i statystyk indywidualnych – tu chyba niestety dalej będziemy ograniczeni do niedziałającego poprawnie systemu rankingu, także owe szczegółowe statystyki w normalnej grze znowu nie będą wiele dawały – przynajmniej tak wynika z dostępnego screena.

Statystyki indywidualne

Statystyki indywidualne

Przerobiono również singleplayer. Jako, że jest to tryb poboczny dla gry – twórcy cały czas wyraźnie o tym mówią, także przypomnę wszystkim singlowcom, że MoWAS 2 to gra multi z skirmishem do treningu i niczego więcej. Zmiany są tu zawsze jednak mile widziane. Od teraz można wybrać każdą z dostępnych w grze misji bez przechodzenia wcześniejszych i dodano okienko pokazujące obrazek z misji, tak aby łatwiej ją rozpoznać – to akurat fajnie, bo czasami nazwy się mylą. Dodano również jedną baaaaaardzo ważną funkcję, której brakowało do tej pory – możliwość przewijania ekranu misji w dół. Jest to istotne dla graczy z małą rozdzielczością monitorów (a patrząc po screeenach w sieci, takich jest w MoW-ie bardzo wielu) i dla modderów, którzy dodają kolejne misje i kampanie.

Singleplayer

Singleplayer

Dalsze poprawki dotyczą również Steam Workshop. Ten póki co trochę słabo działał – chociaż nie wiem czy to raczej nie jest wina modderów, którzy źle uploadują mody, ale to moja opinia. Teraz ekran warsztatu będzie czytelniejszy i będzie zawierał więcej informacji. Możliwe będzie również używanie modów bez restartowania gry – to jest akurat spory plus.

Steam Workshop

Steam Workshop

No i to tyle z konkretów. Dalsze poprawki dotyczą wydajności, która jeszcze wymaga wielu poprawek. Twórcy zapowiadają dodanie opcji Ultra shadow (ultra lag – dop. redakcji) dla sprzętu z najwyższej półki.

Wygląda pięknie, ale czy też będzie pięknie lagować?

Wygląda pięknie, ale czy też będzie pięknie lagować?

Oprócz tego twórcy pracują jeszcze nad poprawkami systemu sieciowego opartego na Steamie i matchmakingu – ten woła bowiem o pomstę do nieba bo praktycznie nie działa.

Więcej informacji ma się pojawić w tym tygodniu. Cóż, nie pozostaje mi więc nic innego jak liczyć, że patch ten faktycznie doda te jakże ważne dokładne statystyki (dla wszystkich rozgrywanych meczy a nie tylko dla rankingu) a potem dostaniemy jakiś update o który wszyscy tak prosili jak chociażby system powtórek, nowe modele itp.

P.S.

Jeśli czytając mój wpis poczuliście się jakbyście czytali wypowiedź kogoś bardzo sfrustrowanego grą, to niestety tak jest, ponieważ póki co MoWAS 2 nie najlepiej wypada w moim odczuciu i jako fan serii muszę powiedzieć, że jestem zawiedziony najnowszym dziełem DMS i też dosyć specyficzną postawą twórców, którzy usilnie ignorują społeczność skupiając się na bardzo wybiórczych fragmentach gry. 

Zostaw komentarz