Chłopska szkoła biznesu

Czym jest „Chłopska Szkoła Biznesu”? To kolejna planszowa gra ekonomiczna, idealna do szkół. Jednocześnie może w nią grać nawet 30 osób, dlatego tak chętnie wykorzystują ją nauczyciele w toku edukacji. Przeznaczona jest od 12. roku życia, a opracował ją Małopolski Instytut Kultury w Krakowie, właśnie jako narzędzie edukacyjne, szkoleniowe lub integracyjne, którym można sprawnie się posługiwać podczas pracy z grupą. Nie ma się co oszukiwać, bo poziom trudności jest umiarkowany, w końcu chodzi o edukację. Twórcom gry chodziło o pokazanie i odtworzenie mechanizmów wolnego rynku, na którym występują zjawiska popytu, podaży, można zakładać spółki handlowe, ustalać ceny, obliczać koszty produkcji oraz przede wszystkim – negocjować. Gra „Chłopska Szkoła Biznesu” nawiązuje do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników, którzy zrzeszali się w tkackim ośrodku w Andrychowie w XVIII wieku!

Zalety gry „Chłopska Szkoła Biznesu”
Bez wątpienia plusem gry jest czas – gramy bowiem w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwe są bezpośrednie interakcje uczestników, co nierzadko wywołuje silne emocje, zaangażowanie i chęć rywalizacji. Tym sprytnym sposobem możemy pokazać naszym rozgrywającym, na czym polega logiczne myślenie i jak dobrze planować. Nauczyciele z krakowskich szkół wspominają, że uczniowie tak bardzo angażują się w grę, że czasem trudno opanować wzajemne przekrzykiwanie się – a to ktoś oferuje zniżkę na towar, a to ktoś chce się czymś wymienić.
Dzięki grze ekonomicznej „Chłopska Szkoła Biznesu” sprawnie wprowadza się podczas zajęć podstawowe pojęcia ekonomiczne, a przy okazji realizuje się cele nowej podstawy programowej. Poza tym spędzenie lekcji na graniu w grę ekonomiczną na pewno jest atrakcyjną i bardzo aktywizującą uczniów formą lekcji, która również wpływa pozytywnie na relacje między uczniami.

”Chłopska Szkoła Biznesu” kreuje pozytywny wizerunek przedsiębiorcy
Dzięki temu niezwykłemu połączeniu gry planszowej z grą symulacyjną oraz niesamowitą inspiracją historyczną (co również ma walory edukacyjne), uczniowie mogą w praktyczny sposób zapoznać się z mechanizmami działającymi na rynku. Tam, gdzie pojawiają się emocje, lepiej się wszystko zapamiętuje! Dzięki czemu tworzy się pozytywne skojarzenie z działalnością ekonomiczną i taki też wizerunek przedsiębiorcy – jest on bliżej ucznia.

Jak się w to gra?
Gracze wcielają się w role, a dokładniej każdy zostaje jakimś andrychowskim rzemieślnikiem: kowalem, piekarzem czy też tkaczem, który produkuje i sprzedaje swoje towary. Celem graczy jest zdobycie jak największej ilości pieniędzy, a można to zrobić dzięki transakcjom z innymi graczami lub wykonywaniu wypraw handlowych na planszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *